engine CAR

Overwhelming size, 2022 Ford Expedition 3.5 V6 7-seater

애플카(사과차) 2022. 11. 9. 23:24
반응형

Overwhelming size, 2022 Ford Expedition 3.5 V6 7-seater

We test drove a partially modified model of Ford's full-size SUV Expedition. It is a large SUV in the same segment as the pickup truck F-150, and is a model optimized for the environment of the United States. Through partial changes, a 15.5-inch infotainment display was adopted, and a 12.3-inch full digital display was also installed on the instrument panel in front of the driver's seat. Platinum, the highest of the six trims, entered Korea. Write down the feeling of test driving the Ford Expedition 3.5 V6 7-seater Platinum.



It is the era of SUVs. Sentimentally speaking, nearly half of all new car sales are SUVs. But if you narrow it down to the US, most of the new cars are SUVs. In particular, if you look at the American manufacturers Ford and GM, they say that there are no sedans at all. Ford alone, except for the Mustang Ponica, only SUVs, pickup trucks, and commercial vans are lined up. Even the Lincoln brand doesn't have a sedan now.

SUVs and crossovers are the largest in Ford's product lineup, followed by trucks and vans. In the SUV and crossover genre, there are 7 types, starting with Eco Sports, Escape, Bronco, Explorer, Edge, Mustang Mach-E, and the Expedition that we test drive today. The long-best selling pickup trucks include the F-150, Maverick, Ranger, Super Duty, and the F-150 Lightning, an electric version of the F-150. There are three types: Bando Transit, Transit Connect, and E-Transit.



Classified by powertrain, there are three battery electric vehicles: the F-150 Lightning, the Mustang Mach-E, and the E-Transit. Plug-in hybrid models include Escape PHEV and Explorer PHEV, and hybrid models include Maverick and Escape ST Line Elite Hybrid, F-150 Hybrid, and Explorer Limited.

As you can see, Ford's electrification consists of SUVs, pickup trucks and vans. These are all classified as large vehicles. The models that drew the most attention were the Mustang Mach-E and F-150 Lightning. It has been over a year since the Mustang Mach-E was launched in 2021 and began shipping in the fall. In the meantime, a total of 25,765 units were sold until last August. The commercial van E Transit sold 3,938 units, and the pickup truck F-150 Lightning, which started shipping in May, sold 6,842 units. The cumulative sales of battery electric vehicles are only about 35,000 units. Ford's annual worldwide sales in 2021 were 3.72 million units and US market sales were 1.8 million units.

This means that Ford still focuses on SUVs and pickup trucks equipped with internal combustion engines. In the United States as a whole, the electric vehicle market share is 5.6%, and California is 17.7%.



The story is that the transition to electric vehicles is not as easy as one might think. This is why some say that Biden's inflation-reducing measures could delay the supply of electric vehicles further than promote them. Also, regarding self-driving cars, opinions are being gathered that time is still needed, as shown by the suspension of the Argo AI business, which Ford jointly invested with Volkswagen. Ford CEO Jim Parley is optimistic about the future of Level 4 ADAS, but said that profitable fully autonomous vehicles are still a long way off, and that they don't necessarily have to build the technology themselves. Now, the mood is moving towards the farther realization of autonomous driving.

The fourth-generation Ford Expedition was launched in 2017, and a partial change model appeared on September 21, 2021. The model before the partial change entered the Korean market in September 2021, and the partially modified model was released in August. Millennials' share of Expedition's sales in the US has risen from 18% five years ago to 28% now.

Korean car users like cars as big as the US. Ford's second generation of the 6th-generation Explorer to the Korean market after the US speaks for itself. Ford's Explorer pioneered the large SUV market by utilizing such characteristics, and now there are many competitors such as Hyundai Palisade, Kia Mojave, Chevrolet Traverse, and Ssangyong G4 Rexton.


Exterior


Competing with the Chevrolet Tahoe in the US market, the Expedition is larger than the Explorer. It has an overall width of 5,335 mm and a wheelbase of 3,110 mm. In particular, the total width exceeds 2 meters. Of course, the size is the point from the outside, and the space is the selling point in the interior.

The overall impression is magnificent. The height figure highlights that in particular. It is a model that expresses a strong presence different from the crossover classified in the same genre.

On the front face, a horizontal chrome line is centered. The headlamps are also integrated with the radiator grille unit. These graphics have become common since Kia first adopted them for Mojave. This is the result of increased design freedom as light can be used as a design appeal with the development of LED technology. The air intake centering on the bumper and the lower garnish are a modern interpretation of the ruggedness of an American car.



Ford describes this as a stealth package. Adopted for the partially modified model, it is much more muscular than the existing Street Fighter look. Of course, it should be taken into account that it is an American way of expression.

Although the size is overwhelming from the side, you can read the intention to bring out a relatively sharp image by matching the character line of the side panel. However, given that it is a familiar grammar, it seems that it can appeal to users who prefer such a large car. Of course, a huge wheel house that can accommodate 22-inch wheels and a huge green house are the same. However, it differs from the Explorer in that the garnish of the wheel house is treated in the same color as the body, emphasizing sophistication. The sensor is visible under the side mirror.



At the back, the presence is emphasized with large graphics centered on straight lines. Both width and height are emphasized without using complicated lines. A chrome plated bar has been added in the center. We are paying attention to practicality, such as allowing the upper glass door to be opened separately. Having a spare tire under the body is uncommon for today's cars.


Interior



The theme of the interior is also size and width. The layout of the dashboard has also changed quite a bit. The graphic change created a completely different atmosphere. I made two horizontal lines, the top and bottom, and applied a two-tone color to it. It looks bigger and more luxurious. The arrangement of air vents on the left and right sides of the display monitor is also new. The large detail in every detail tells us that it is a typical American car. The stitching treatment on the top and bottom of the dashboard and door trim is a benchmark for that of a European car.



The centerpiece is the center fascia's 15.5-inch vertical infotainment display monitor. It looks bigger than the numbers. Integrated analog buttons at the bottom. The infotainment system with the Sync 4 system is capable of voice recognition. Unlike Explorer, which can use both Atlan, T Map, and iNavi, the navigation map is to be used by connecting Apple CarPlay and Android Auto. The dial-type gear selector on the center stack, the drive mode controller behind it, and the cup holder on the right are the same as the Explorer. Behind it, the center console box is as huge as the size of the body. Behind the console box is the climate control panel for the rear seats.

The remote control button on the pad of the 4-spoke steering has the same function as the Explorer, but the design is different. The big change is that the instrument panel visible inside is fully digital. Most of the functions can be adjusted in the center information pane. To the left of the column, there is a button to fold down the 3rd row seat headrests to secure a rear view.



There are 7-seater and 8-seater with 3 rows of seats. The driver's seat also has a massage function. The test car is a 7-seater, and the second row seats are independent. The width of the driver's and front passenger's seats has priority. The bottom point from the driver's seat is very high. It's a really looking down attitude. It is for this reason that this car is evaluated for use in the US market, where most of the straight roads are used. Overall, the center of gravity is high and the behavior felt from the driver's seat is different. It can be burdensome when driving on a winding road.



The second row seats are not as large as expected for the size of the body, but there is ample space in the front and side. This is also the reason why the share of minivans in the US market has declined. The third row seats, which can be climbed even by sliding the seats forward, are three-seater, but it seems that it can be used as a two-seater. Headspace is tight. In the third row of seats, the inclination of the seatback can be adjusted with a separate button. The feature is that it folds flat up to the second row of seats. The 2nd and 3rd row seats can be folded down with a button in the trunk area. The trunk space is not large, but basically, if you use the third row seats in a folded state, it is spacious.

 

Key Specifications Ford 2022 Expedition 3.5 V6 Eco Boost

size
Length × Width × Height: 5,335 × 2.075 × 1,9455mm
Wheelbase: 3110mm
Tread front/rear: ---mm
Unladen weight: 2,730kg
Seating capacity: 7/8 people
Fuel tank capacity: 93.5 liters
Trunk capacity: ----Engine
Type: 3,496cc V-type 6-cylinder direct injection turbocharged gasoline eco-boost
Maximum output: 405 horsepower / 5,700 rpm
Maximum torque: 647Nm/3,100rpm
Driving method: 4WD

transmission
Type: 10-speed automatic
Gear Ratio: ---
Final reduction ratio: ---

chassis
Suspension front/rear: double wishbone strut/multi-link
Brake front/rear: V.disc/V.disc
Steering: Rack & Pinion
Tire front/rear: 285/45R22

Performance
Fuel economy: 7.2km/L (city/highway: 6.4/8.5)
CO2 emissions: 237g/km
Towing load: 4,173 kg


반응형