*NEWS

Samsung battlefield corps launches electric vehicle TF : After the complete breakup with Renault, the foundation for strengthening the battlefield business

애플카(사과차) 2022. 7. 16. 23:52
반응형

Samsung battlefield corps launches electric vehicle TF
After the complete breakup with Renault, the foundation for strengthening the battlefield business

[Business Focus]
Hyundai Motor Group Chairman Chung Eui-sun and Samsung Electronics Vice Chairman Han Jong-hee listen to an explanation of AR-based future driving technology at the Samsung Electronics booth at CES 2022 held on January 5, 2022 (local time) in Las Vegas, USA. photo = Yonhap News
Hyundai Motor Group Chairman Chung Eui-sun and Samsung Electronics Vice Chairman Han Jong-hee listen to an explanation of AR-based future driving technology at the Samsung Electronics booth at CES 2022 held on January 5, 2022 (local time) in Las Vegas, USA. photo = Yonhap News
There is a field that Samsung Electronics has not conquered since it started. car business.

The car business for Samsung is a sore finger left behind as an unfulfilled dream. Samsung has recently shown interest in cars again. Samsung Card is in the process of selling its 19.9% ​​stake in Renault, and when this stake sale is complete, Samsung's electronics business is expected to accelerate.

According to the industry, it is known that a task force (TF) has been launched to respond to the electric vehicle market by gathering key personnel from affiliates engaged in electric vehicle-related businesses such as Samsung Electronics, Samsung SDI, Samsung Electro-Mechanics, and Samsung SDS. It was also reported that the TF is conducting various studies on electric vehicles, such as disassembling Tesla's Model Y.

Samsung Electronics, Samsung SDI, Samsung Electro-Mechanics, Samsung Display, etc. ‘Samsung’s battlefield corps’ possess world-class capabilities in the battlefield business. Samsung Electronics makes system semiconductors that are the brains of electric vehicles and autonomous vehicles, while Samsung SDI produces batteries, the heart of electric vehicles.

Samsung Display makes displays for vehicles, while Samsung Electro-Mechanics makes multilayer ceramic capacitors (MLCCs) and camera modules for vehicles. The interpretation that it is a move with Tesla in mind rather than advancing into finished cars is gaining strength.

‘Smartphone on wheels’ 800 trillion won electric field market ambition


Samsung's battlefield corps continues to cooperate with Tesla, the world's No. Samsung Electro-Mechanics is said to have won a contract to supply camera modules for electric vehicles to Tesla. The size of the contract is said to be in the trillions of dollars.

Eight camera modules are installed per Tesla electric vehicle. Tesla plans to apply the parts to Model S (sedan), Model 3 (sedan), Model X (SUV), Model Y (SUV) and electric trucks that have not yet been released.

Samsung SDI is considering expanding a pilot line to mass-produce cylindrical batteries equivalent to 4680 batteries (diameter 46mm, length 80mm) at its Cheonan plant in South Chungcheong Province. The industry estimates that Samsung SDI's cylindrical battery production is aimed at Tesla.

Although Tesla is producing electric vehicles using its own developed 4680 batteries, it has requested LG Energy Solutions and Panasonic to produce 4680 batteries due to lack of yield (percentage of good products among finished products).

In the meantime, Samsung has received attention for neglecting its investment in batteries, one of the future growth engines. However, recently, Vice Chairman Lee Jae-yong accompanied Samsung SDI President Choi Yun-ho on a business trip to Europe to visit major customers and is actively taking care of the battery business and the electronics business.

Vice Chairman Lee met with reporters on the way back from a business trip to Europe on June 7-18 and said, “I met a battery factory in Hungary and a BMW customer. He also went to Harman Kardon, an electronics company,” he said.
Samsung Electronics Vice Chairman Lee Jae-yong visits Samsung Electro-Mechanics' Busan plant in July 2020 and examines MLCC products for electric use. Photo courtesy of Samsung Electronics.
Samsung Electronics Vice Chairman Lee Jae-yong visits Samsung Electro-Mechanics' Busan plant in July 2020 and examines MLCC products for electric use. Photo courtesy of Samsung Electronics.
Becoming a competitor, Apple loses its biggest customer


Regarding the launch of Samsung's electric vehicle task force, some are raising the possibility that Samsung will start manufacturing finished vehicles like Apple and Sony, which are developing electric vehicles, but the probability seems very low.

Nevertheless, due to Samsung's experience in the automobile business under the name of 'Renault Samsung' in the past, rumors of entering a finished car are constantly being raised. Samsung's answer is always the same. At the ‘World Consumer Electronics Show (CES) 2022’ held in January of this year, Samsung Electronics Vice Chairman Han Jong-hee (Director of DX Division) drew a line that there is no plan to advance into the automobile business.

Samsung's battlefield is the battlefield. In the future car era, companies with software technologies such as batteries, software, and semiconductors will have an advantage over manufacturing technologies, which were the core capabilities of the internal combustion engine car era.

As automobiles change to ‘smartphones on wheels,’ software development capabilities are emerging as an important factor in determining the product value of automobiles. In the electric vehicle market, it is the same reason that Tesla, which has software technology, caused a sensation, not the existing carmakers.

As the paradigm of the automobile industry changes, the proportion of electronic components used in electric vehicles is expected to increase from an average of 30% to a maximum of 70%. In six years, the 800 trillion won market will open. According to market research firm Strategy Analytics (SA), the global electric vehicle market size is estimated to exceed $400 billion in 2024 and $700 billion in 2028.

The industry is looking for the reason why Samsung does not advance into finished cars on the principle of 'not competing with partners'. If Samsung jumps into finished cars, many customers will have no choice but to perceive Samsung as a competitor and a threat.

This is because, if Samsung, a partner, becomes a competitor, customers can damage the business by cutting off business with Samsung or weaponizing key parts. Samsung is competing with Apple in the smartphone market and Qualcomm in the mobile application processor (AP) market.

There was also an incident that taught Samsung a lesson. Samsung Electronics has monopolized the supply of AP, which was the most important component after Apple gained the explosive popularity of the iPhone.

In 2015, the so-called “chip gate” controversy was raised as claims were raised that the A9 chipset, a processor for iPhone 6S and 6S Plus made by Samsung Electronics, had a shorter lifespan and generated more heat than products made by TSMC. At that time, the US Consumer Reports' self-test showed that it could not confirm the performance difference between Samsung and TSMC products, and the situation was settled. However, after the incident, Samsung Electronics was excluded from Apple's supplier list. It was TSMC that took the place of Samsung Electronics.

Taiwan's TSMC, which is bisecting Samsung and the global foundry (semiconductor consignment production) market, adhered to the principle of 'not competing with customers' and ranked first in the world. This is the secret to having as customers most of the world's semiconductor companies as well as fabless (semiconductor design) companies such as Apple, Qualcomm, ARM, and Nvidia by maintaining strict confidentiality and securing trust.

In the field of wafer design, where more than 1,000 semiconductor-related companies compete fiercely, maintaining the confidentiality of blueprints is a matter of life or death. This is why Samsung emphasizes that it does not compete with its partners.


[Magnifying Glass]

Why ‘car’ has been a taboo word in Samsung for a while


Samsung entered the automobile industry in 1995, but after selling it to Renault in 2000, internally, the word ‘car’ has been taboo. When it acquired Harman, a global automotive electronics company, in 2016, it emphasized the expression ‘electronic electronics business’.

Samsung has been thinking about entering the automobile business since its founder Lee Byung-cheol, but failed to materialize it for various reasons. The late Chairman Lee Kun-hee, who was a car enthusiast, formed an automobile business task force (TF) shortly after taking office in 1987 and established Samsung Motors (now Renault Korea Motors) in 1995 and entered the automobile business, forming a competitive landscape with Hyundai Motor Group at one time. .

In 1997, the International Monetary Fund (IMF) managed to take over Kia Motors, which was in bankruptcy. Samsung's automobile business, which owed more than 4 trillion won in debt after the failure of the Kia Motors takeover and the IMF management system, was sold to Renault, France in 2000, left a stain.

 

반응형