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“Electric vehicles will account for 30% of the global automobile market by 2030”

애플카(사과차) 2022. 5. 22. 23:50
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“Electric vehicles will account for 30% of the global automobile market by 2030”

S&P Global Platts Announces 2021 EV Sales Report
Electric vehicle sales forecast to reach 27 million units in 2030 and 57 million units in 2040
‘Charging infrastructure, parts supply chain, etc. are cited as obstacles to the proliferation of electric vehicles


 While major global automakers are aiming for more than 50% of EVs, a conservative forecast has come out that in reality, it will only reach 30%.


▲ Electric vehicle sales volume and market share graph.

According to S&P Global Platts, a global energy information analysis company, sales of electric vehicles including pure electric vehicles and plug-in hybrid vehicles based on light vehicles last year reached a record 6.29 million units, doubling (102%) from the previous year, 2019 It has tripled compared to the previous year, accounting for 8.9% of the total automobile market.

In particular, in Korea alone, electric vehicle sales in 2021 increased by 112% compared to the previous year, the largest increase in the world. On the other hand, global sales of internal combustion locomotives increased slightly by 2.8% compared to the previous year, but only about 85% of the 2019 performance before COVID-19.

Platts said that internal combustion locomotives peaked in 2016 and entered a downward trend, and that the rapid growth of electric vehicles will continue. Accordingly, it is predicted that electric vehicle sales will be 27 million units in 2030, accounting for about 30% of the total automobile market, and will expand to 57 million units in 2040, exceeding the internal combustion engine sales volume with a market share of about 54%.

This is a rather conservative outlook than the target presented by the auto industry.

According to the results of Platz recently counting the sales targets of 20 major automakers (OEMs), including Tesla, Volkswagen, BYD, and Hyundai and Kia, the target for the proportion of EVs in their total sales is on average by 2030. 56% (46 million units) per year, and 84% (80 million units) in 2040. Five companies identified that they plan to switch to 100% electric vehicles by 2030 and 12 companies by 2040.

In response, Platts analyzed that there are still obstacles to meeting consumer demand enough to meet the sales targets of automakers, and cited △expansion of charging infrastructure, △reduction of electric vehicle production costs, and △Securing a supply chain for parts, as prior tasks.

“In order for consumers to choose electric vehicles without hesitation, charging stations need to expand and the price gap between internal combustion locomotives and electric vehicles to be narrowed,” said David Capati, an analyst in the electric vehicle sector at Platts. Considering the long production time due to the procurement of key parts from countries in different time zones, the production capacity of each part of the supply chain should be strengthened and organically linked,” he emphasized.

▲ Hyundai Motor Group’s electric vehicle charging station ‘E-pit’
▲ Platts cited the expansion of charging infrastructure, lowering production costs for electric vehicles, and securing parts supply chains as obstacles to automakers' targets for electric vehicle sales. The photo shows Hyundai Motor Group’s electric vehicle charging station ‘E-pit’
In addition, Platts analyzed that the biggest barrier to the decline in the production cost of electric vehicles is the increase in the price of battery packs due to the 'shortage of raw material supply'.

According to Platts, the battery pack, which accounts for about 30% of the price of electric vehicles, is inevitably affected by the recent surge in the price of major raw materials.

In fact, the prices of lithium hydroxide, lithium carbonate, cobalt sulfate and nickel sulfate rose 33.2%, 16.8%, 3.6%, and 21.5% from the previous month on average in March, continuing an upward trend since last year.

As a result, the price of nickel-cobalt-manganese (NCM) battery packs, the most used among batteries, increased by 25% on average, and companies such as Tesla, BYD, and X-peng raised the price of electric vehicle models by 900 It also raised $3,000.

In response to this, automakers are accelerating cooperation with domestic battery makers to respond to the rise in battery prices and build a supply chain for parts. Ford and SK On decided to jointly invest 10.5 trillion won to build an electric vehicle battery plant in the United States, and GM, in partnership with LG Energy Solutions, is also building three battery joint ventures.

 

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