*NEWS

2023년 최고의 자동차와 최악의 자동차 | 컨슈머리포트와 말하는 자동차 #434

애플카(사과차) 2023. 11. 30. 23:57
반응형

핸드폰 충전 수동 발전기, 핸드 크랭크 발전기, 보물 고출력, 야외 휴대용 전원 공급 장치, DC12V, 30W

https://s.click.aliexpress.com/e/_DmLKi8H

 

58.1US $ 30% OFF|Manual Generator DC12V 30W Hand Crank Generator Mobile Phone Charging Treasure High Power Outdoor Portable Powe

Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.com

www.aliexpress.com

출처: https://richcat.tistory.com/entry/◈◈◈가성비-끝판왕-아이템-추천-시리즈-비상발전기-모음-재난상황-재난대비용-자가발전-전기확보용 [리치캣의 현재 그리고 미래:티스토리]

Best and Worst Cars of 2023 | Talking Cars with Consumer Reports 

이 영상에서는 Consumer Reports가 2023년에 시험했던 차량들의 베스트와 워스트를 소개하고, 그해의 자동차 트렌드에 대해 이야기합니다.
올해는 EV와 PHV가 큰 관심을 받았고, 이들이 출시되는 모습을 지켜보고자 합니다.
또한 신뢰성과 주행 거리 등의 이슈도 차트적으로 관찰하고 있으며, 차가운 지역에서의 성능과 안전성도 중요한 포인트입니다.

2023년 최고의 자동차와 최악의 자동차 | 컨슈머리포트와 말하는 자동차 #434

[Music] Hi everybody, welcome to another episode. I'm Mike Monacello. I'm Jennifer Stockburger. I'm Michael Crossing. And today isn't just another episode.
This is our end-of-year 2023 wrap-up Extravaganza where we take a look back at the bigger moments that happened here at the Consumer Reports Auto Test Center, as well as give picks for our favorite vehicles we tested this year and our least favorite vehicles. Oh yeah, we tested this year. So let's start, Mike Crossing, with just some stats. I mean, what we do here is we test vehicles, right? That's our main thing. So let's give us some stats on how many vehicles we test of the different types, the variety ABS.
So I'll start off by saying right now we actually have more test cars than I think we've ever had in history. We have 94 cars in total on hand at the site. On hand, and that includes tire test cars and some down in child seats as well. So it's a ton of cars. The breakout on that, if my math here is correct, we have 27 EVs, we have 12 plug-in hybrid vehicles, we have 18 just regular standard hybrids, and then the remainder, which should be 27 cars, are just gasoline-powered vehicles.

Right, kind break gasoline cars back in the day. And I did the math on this one too for all 94. Cars, the total fleet mileage as of yesterday is 73,222 miles. Right? On all those cars, so a bunch of miles, um, some sort of high of those 94 cars. I picked this one for you, Mike. We have five cars with manual transmissions. Thank you. I appreciate that..
I know you were the host, so I wanted to throw that one in, make sure that was there.  Um, but for 2023, you know, the new cars, let's talk about that. We bought 39 cars, at least as of today when we're filming this. We may be able to squeeze one more car in this year. Um, but the breakdown of that is we bought 10 EVs, 11 plug-in hybrids, 10 regular hybrids, and eight gas cars. And out of those 39 cars, as of yesterday, we have 16,250 miles driven this year. Yeah. Plus, we're still driving some of the stuff that we've had before. So I was unable to put together a number for actual total miles driven this year. Um, I thought about it for a minute, but it made my head explode. Well, we don't want that. That's just too much math.

And then just some sort of additional numbers here. We rented 30 cars from manufacturers, so cars we didn't buy. But we brought in and got to experience some different trim levels and maybe first drive or something exactly. And lastly, with those 39 cars, we've done approximately... 2,000 individual tests, you know, over the course of all the different things that we test and evaluate, um, so, you know, bunch of numbers, bunch of math, and a lot of work, you know? Um, kind of to your, to your manual transmission point there. Uh, by my math, at various points throughout 2023, these weren't all tested in 2023, but we had actually seven vehicles, that's including the 2024 Mustang, of course, that we haven't even tested yet, and that's like more than I can ever remember since I've been here..
And, you know, what, we may never have that again, because, quite possibly, right? So, I just wanted to bring that up, but thanks for all those great stats.  So with that, let's move on to our favorite and least favorite vehicles that we tested this year. This should be fun, 'cause we don't know our picks corre. So, Mike, I'm going to start with you. What was your, and, and the caveat being that had to be a vehicle that not that we had on site in 2023, but that was physically tested, went through our program in 2023.
So, uh, that cut out one of my favorite cars, so we're spoiled. Mike, let's start with you. Your favorite vehicle we tested in 2023? The other trim levels of the hybrid, um, but it's an excellent powertrain. Excellent car. Tell us why you wouldn't pick the sport. Is it because of the wheels? Yeah, basically the wheel and tire, it's a little harsh. Um, I would even maybe pick a sport and go down the road of finding another set of wheels, something a little smaller. But you run into other issues when you start modifying the car, and Honda does make the hybrid in other trim levels, they've kind of done that work for you. So I would pick maybe like an ex or an LX, just hybrid.

Tell us a little bit about because that Honda two motor hybrid system is just kickin' butt. I don't know if we're allowed to say that on this family show, but it's just such a great hybrid system. Just tell us a little bit about that versus say, a vehicle that doesn't have that two-motor system. Yeah, absolutely. It's super smooth..
Um, when you're riding around, we'll call it EV mode, just on electric power, absolutely silent, plenty of power for that vehicle.  When the gasoline motor does kick on, it's seamless. You almost don't even know it. You know, if you had the radio on or you're having a conversation, you probably wouldn't know what happened. It gets awesome gas mileage. Yeah, it's great on the highway. It's just overall, it's a really nice car. The infotainment is great. It has real buttons that we love. It has a couple of downsides, the seats aren't the best. Some of our testers felt that the seats you left a little to be desired. But overall, I just think it's an awesome choice. Yeah, I think you're right, Jen.

What do you got for us? Just to clarify, when I pick my favorite cars when we do these segments, I pick one that is right for me and that I could actually afford. Like, what would be in my cards if I had to pick a car? Let's say we lose our jobs tomorrow, and what would I consider? And for me, that is kind of in line with what Mike's saying, the Honda CRV hybrid. 35 miles per gallon, there's just not a lot that this car doesn't do well. 26 miles per gallon was the regular CRV, so 9 miles per gallon more, a boost in power over the regular CRV. And it's to me, it's like a no-brainer car. I'd recommend it out of the gate. You know, because it's a Honda reliability-wise. Yeah, reliability-wise. And it's not just going to, I mean, the CRV already is a super high-volume selling vehicle. I will not be alone..
But that car to me, again, I look at like big reach vehicles like, did I enjoy driving the BMW? Oh yeah, I did.  But I can't afford an $888,000 car. So that car to me, one. Of the best cars we had this year, it just does everything well.
Yeah, I think it's funny you guys both picked the Honda hybrids. It has to do with so much, I think, with just the way the powertrain works, those simulated upshifts to keep the CVT or eCVT, whatever the vehicle has, from doing the high revving thing. The Honda hybrids do a much better job driving more like a normal car, right? I think that's a big part of it. I have always said I love hybrids, but I don't want to know I'm in one. I don't want to be reminded all the time that I'm in one.
I gotta be honest, I'm surprised you even... I thought you'd be thrown off because the Ford Flex hasn't been in production for a while, and we didn't test the Kia Surr. So I'm like, how's she going to pick the car? Those are her two favorite cars. I know, I know. So, along the lines with what you guys, I pretty much mimicked what you guys did.
I also went with a very practical choice, and that is the Nissan Z. Yeah, surprise, surprise. Is it practical? Heck no. Is it comfortable? Not so much. Does it have AC? Not really. Is it easy to get in and out of? I'm going to say no. But it's so darn fun to drive. It's got that manual transmission, manual transmission, six-speed manual..
You know, this is the kind of car that you'll make up a reason to go for a drive, right? And hopefully, the reason is to go drive a really curvy road.  Or you'll seek out a curvy road because we're talking about. It's really all about the engine.
400 horsepower 3L twin-turbo V6. It's just so awesome. And when you look at kind of bang for the buck, when you look at the fact that this the base Nissan Z comes in, not just below the Toyota Supra and its turbo 6, but it comes in, it even costs less than the Supra with the turbo 4.

Sci-Fi. Yeah. So look, it's not perfect. Um, you know, the ride is pretty stiff, and that's not even what bothers me. What bothers me is the boomy cabin. The cabin is just really loud. Um, and the seats aren't great for me. But I love driving it, and to me, that's what it's all about. If I also love looking at it, I think it's pretty. It has to be your second, your weekend car. Yeah, yeah, you can buy one. Okay.
So, uh, now, Jen, let's go to your least favorite vehicle of 2023. Okay. This was easy for me in that, you know, what car do I just, I don't really want? And that's, to me, Nissan Z? No, not the Nissan Z. I actually would.
So for me, the Rivan R1S. Um, just so much money for not a very satisfying car for me. Very low overall score. Oddly owner. Satisfaction for this car is very high. It's like a five out of five. People who have it love it. But it is not a car for me. The regen and that whole operation, it's just undrivable for me. For comfort, it's sort of nauseating, almost..
It's sort of nauseating as a driver I've never experienced because you have to be so careful with the accelerator.  Right when you're coming back off, yes, you cannot come off or you're lurching forward. Your insides are unsettled. To Mike's point, even worse than the R1T, which I actually found some surprises and delight in, and that it was a pickup. It had that cool tunnel, it had the power tunnel cover, like things like that that made it a cool pickup. You don't get that in the R1S. It's, to me, even lesser than the R1T. Not particularly reliable, though that hopefully will change over time. But for me, this year, the R1S, I totally agree that the pickup seemed to just offer more neat features. Also, and you mentioned the reliability, the predicted reliability is low, but the owners apparently don't care. They love them so much. They love them. And again, I didn't even get into the screen and the controls and all of that. To me, it's really the driving that bothers you, bothers me, okay.

What about you, Mike? So this was a difficult one for me. There are a few cars in our fleet that I don't really love. But I picked this particular one because I spent a rough couple of days in a row with it, in some of our testing. Okay. And this is the Alfa Romeo Tonale. And I don't even know where to begin. There's not a lot of positives I can personally say about it. It's definitely a little stylish and things like that, but you can get the hornet for a whole lot less, very similar..
So I think you're overpaying for something else that exists somewhere else at a much better price.  Granted, you can get different drivetrains between the two as well, but it's not particularly great at anything. And, you know, riding around in EV mode is okay, but then the gas motor sometimes cuts in for a couple of seconds and if that happens mid-corner, you go from rear-wheel drive to front-wheel drive and it upsets the vehicle. Yeah. Not awesome in the highway, it's loud, it's kind of rough. And you know, it's got a lot of modes that they don't really tell you what they do.

When you put it in sport mode, it will sort of recharge itself, so it's in a charging mode and you can recharge sort of that EV portion of the... Battery, yeah. Did you mention that it's a plug-in hybrid? I can't remember, so I don't think I did, but it is a plug-in hybrid which, you know, on the surface, is kind of cool. You know, that's kind of become the new thing, and we're learning about those. And that's actually one of the reasons why I got to spend a couple of days in this. We were sort of doing some experimental testing, trying to figure out exactly what we needed to test on these plug-in cars, these plug-in hybrids. And so, I had to kind of go through a couple of tanks of fuel and go through all the modes, and driving it in its charging mode where it will charge itself, the fuel economy is atrocious..
I don't want to put real numbers out there in the world, but it's a huge percentage less than what it is just driving it like in regular hybrid mode, right? So, I just sort of question as to why, you know, why does the vehicle exist? It's kind of pricey.  There's a very similar vehicle out there on the road with it. And just functionally, in the interior, it's just sort of worse overall than the Hornet. And both the Hornet and the Tanal are based on a very old platform, so I think that's part of the problem right there. And you see it, yeah, you feel it.

The only thing I will add, you know, we talk... About reliability, um, our mechanic here, so I deal with a lot of that stuff. They know me by name at the local Maserati and Alfa dealership. I walk in, they're just like, hey Mike, how you doing? There's Mike. Go, and we only have one of each, and we have some brands with eight and nine, and they don't know me by name there. So, right, I see what you're saying. Yeah, it's a great reliability verdict, the Macrossan reliability verdict. I think your point, too, of you had to live with it for a while 'cause you were evaluating it, I do think once the shiny wears off, the newness wears off, and I think the same about the R1S, though that's not what our members are telling us. But once you live with something for a while, things can become more disappointing than if you're just a one-off..
So familiarity breeds contempt with some vehicles, with some, and sometimes familiarity brings great joy, but it can work both ways.  Yeah, y. So, for me, my least favorite vehicle, and this actually ties in with your favorite vehicles, you guys are proving my point with your favorite vehicles, to my least favorite, which is my least favorite driving vehicle, was the Toyota Prius. Yeah, and there are numerous reasons for that, but basically I don't... I don't like driving it. I mean, I just don't enjoy driving it at all.

Yes, it gets fantastic fuel economy. Actually, pretty amazing fuel economy, considering that this one we bought is all-wheel drive, and it almost matched the previous one with front-wheel drive, and it weighs like 230 lbs more. Right, 75 more horsepower than before, it's considerably quicker than the last Prius. It handles better, no question, it handles better, but it's just not enjoyable to drive. And it's really because it has an electronic continuously variable transmission. It doesn't operate the way that the Hondas do, and so you get, you know, we talk about this drone or whatever. It basically allows the high rev even or moderate acceleration. And this is not a kind-sounding engine at all. Right, it's like a raspy growl. It doesn't do the simulated upshifts. It sounds like it's working hard, even when it isn't working hard, which is annoying. My girlfriend was, like, you know, this thing feels really slow, and it's like, no, it's just revving really high for no reason, right..
The ride is significantly firmer than before, yeah, okay? Our XLE 19-inch wheels and tires.  Why would a Prius, no Prius should have 19-inch wheels and tires, actually only the L. The base LE you can get 17s, on the two higher trims you have to get the 19s. Our last Prius had 15s. Yes, so, this, that's really hurting the ride. The cabin is noisier. Outward visibility is terrible. It looks better. It looks way better. Look, I think it looks fantastic, but it has these long sloping windshield pillars that you're constantly, constantly you want to talk about a safety issue? that's a safety issue. I'm sorry. It's super low to the ground. It's hard to get in and out. Rear seat is less comfortable and there's less cargo room. And to prove the point, it actually lost several points in its radest score over the last PR. So, overall, it's a worse car than before, and like I said, I just basically don't enjoy driving it at all.

Okay, so that's enough about our least favorite stuff, let's talk about more positive things, and Mike, I'm going to go to you first. What are you looking forward to Automotive wise for 2024? Sure. Um, I mean obviously EVS were a big thing in 2023, and I'm curious to see what happens there. There was a massive push. All these autom manufacturers rolled out a bunch of cars. Some are pretty good. Some are, you know, course and things like that..
Um, we have all the infrastructure issues, but then There's things happening, right? Like most of these manufacturers are going to move over to the Tesla plug, that's going to be super interesting.  So, I want to see what happens there. Plus, we have all these plug-in hybrids that are coming out, so I just want to see if that really, really heavy EV push continues and just sort of what happens with their sales. Beginning of the year, I would go to a lot of dealerships for whatever reasons, and there weren't a lot of cars at all on the lot. Now there's a bunch of cars on the lot, particularly EVs, and you know, I don't know if they're just showing up or if they are not really selling them as fast as they thought, or some combination thereof, so really, I just want to see what happens with the EVS.

Yeah, totally agree. That's a great point. What about you Jen? Well, I'm going to read you verbatim: I am interested in how the addition of so many EVs and PHEVs play out in the market. You know, that's called plagiarism. You're not supposed to copy. What becomes their normal usage? What happens? Are they really only a viable really good car for where it's warm? What happens to components like tires, absolutely, and has this combination of speed, torque, and mass? What's that mean from a safety perspective? Have those EVs gone too far in terms of the safety realm? So different aspects, but yes. And reliability out there on these, too, just general, you know? There's a lot of software stuff..
Um, I'll throw this one out there.  We've had a bunch of EVs. We have 27 now. I forgot the number of total EVs we've had ever. I did count that out. I just forgot to add it here.

Going all the way back to the original Leaf, but we just had to have our first battery work done on an EV, ah, um, it's like a three-and-a-half-year-old vehicle. It's got 20 something thousand miles on it, but we did have to have a battery taken out and some cells in it replaced. Now, granted, we've had a pretty good run there, but as these cars age, you know, is this a one-off or is this going to be more indicative of what we see? So I think reliability is going to be a big question mark which we might not answer next year, but we might get a better picture. We're going to have an interesting picture though because we've held them for a lot of these new tests. What happens when we sell them? What is the market going to bear when we get rid of some of these? There's new models of basically the same thing on the lot so yeah.

Uh, yeah, all great points, and shocker, I'm also, I mean I want it to be can we beat, you know? This past year's total of manual transmission vehicles for 2024, but I'm pretty sure that's not going to happen. Uh, so I'm interested as well, and I mean look, EVs are coming, it looks like whether you want them to or not. Uh, at least for now anyway, we don't know what's going to happen down the road..
Uh, but because they're coming and that's what we're going to test, what the manufacturers are putting out there, we need to tell people whether they're good to drive or not.  There's a truckload of EVs coming, and guess what, a lot of them are trucks. Yeah, I mean, we're going to have a Tesla Cybertruck soon. I don't want to look at it, but I really want to drive it. Yeah, um, people around you will want to look at it. The Ram 1500 EV, the Chevy Silverado EV, and then there are also just vehicles like the Kia EV9 SUV. I'm curious to drive that, the Fisker Ocean, the VinFast, you know, the VF8 and the VF9. There's a lot of cool vehicles, and a lot of them we're going to buy and test. So we've got a lot of interesting stuff coming.

All right, well, let's move now to audience questions of the week. Don't forget to send those questions, comments, or 30-second video clips to talkingcars@icloud.com. But we do have a question from Steven H. From Bristol, Virginia, after listening to your recent episode on the Toyota Prius Prime and thinking about your previous show on all things about EVs, I observed that you never mentioned anything about whether plug-in hybrid electric vehicles can take advantage of regen or braking to extend range like hybrids. So, do they? So, I'm going to throw this to you, Professor Mike Crosson. I say that because for one thing, you are a wealth of information, but also you used to teach shop. Was it shop in high school? I taught High School automotive shop for a while, yes..
So, okay, so you are now Professor Crosson, we got it.  So, talk to us about PHEVs and regen braking. Sure, I mean, they absolutely do, right? That's just a thing. Regular hybrids have it, for that matter too. That's one of the ways that they can recharge that battery pack. They're all a little bit different, though, at least in the cars that we've purchased so far. Some of them, it is adjustable. Some of them kind of have paddles the way we've seen in EVs and things like that. Some of them don't. It just is what it is.

One thing to keep in mind on these plug-in hybrid electric vehicles is that you have one big battery for the high voltage stuff, but then you almost want to think of it as two. Batteries, they partition it so part of it is purely for just EV operation, the other part is for like regular hybrid operation once you've, you know, used up the 20 or 30 miles of EV range that you get, you know, maybe at the start. That regenerative braking is really more so going to be useful for when you're in hybrid mode, just, you know, bringing that battery back up a few more percent so you get that extra boost. I was in a couple of our vehicles yesterday out on the track, and yes, you can regen break them down. I was doing maybe breaking half the distance of our straightaway, and yeah, you might see a mile go put back on even in EV mode, but it goes away instantly as soon as you get back on the throttle..
So, that big portion of the battery is still big enough that you need to plug it in to utilize that portion.  But under regular kind of hybrid operation, absolutely they have regen and it does help, you know, kind of extend that hybrid operation.
And this is why we call him the professor, yes, the professor.

And Jen, just since we're talking about PHEVs and we've recently started really going deep on the PHEVs, which we weren't before, but we kind of switched things around, we like we need to know more about these vehicles. Because maybe people should be buying these. There's some really neat stuff with them, complicated, but tell us about what the different things you can do with. And again, it's about the charging and how you can tailor, select, maybe that's the right word, to do different modes. So, charge sustaining mode where you can say, I don't want to use my battery right now, because I can't imagine the scenario. But you're on the highway, for example, and you know you're not going to have a charger, but you want to use electric the next day. Or you're on the highway and you're going to end up in a city, right? Absolutely, so you want so you can pick to say, don't use my electric, the electric portion of that battery right now. Or charge depleting mode, you know, which is use that up as it will.

I've become a bit of a this is a tremendous Bridge phv, uh, plug-in hybrids are a great bridge to the EV world. I think of somebody like my mom who doesn't really go very far..
She's decided she goes to the supermarket every day.  What a great option for them, be it charge depleting, charge sustaining, but I just think there's a lot we're still learning about PHS, right? And to regen breaking, though, it's not, it's not game-changing in the way that you're. It's not going to be like seeing your prediction range go up just because you're using a more aggressive regenerative braking mode. You're not wasting energy, you're optimizing it rather than not using any regen with regular friction brakes. So, there are some benefits to them for sure, but it's not like you're suddenly going to be super efficient. Not to mention the fact that slowing down is inefficient. Anytime you slow down, that is inefficiency. So, there's a time and a place for regen braking.

Keep going fast is that, but, I, oh, go ahead. I would say I'm a gauge watcher. I drive cars and I like in Fords, they have that brake coach. Now, I don't feel as though I need it, but I love it when it says 100%. It feels so good. Yeah, it's just a game basically. I like the accolades, even when the cluster is giving them to me. So, is regenerative braking a convenience feature more for one-pedal driving to me, but also, and you're the mechanic professor, it has the benefit of potentially saving some wear and tear on your brake pads, right? Correct. Yeah, you're definitely... Going to use less brakes..
But especially where we live, and anybody who lives places where it snows and there's salt, so the salt belt, you still might have to replace those brakes even before you normally start to.  Separate calipers freeze up, so it's not, uh, maybe, you know you're going to have to do brakes at some point. I guess that's what I'm saying. You know you're not going to go forever on your original set of brake pads, unless maybe you live somewhere with awesome weather. But it's like your manual, do you downshift or do you brake? I downshift. Well, there you go. So do I. But do you regen or do you brake? Yeah. Okay, let's move on to another question.

This comes from Bob from Buffalo, New York. That's where my mom was born and raised. Over the years, CR has tested and discussed the differences in how various all-wheel drive systems perform in ice, snow, and wet conditions. I recall there are differences in various mechanically connected all-wheel drive systems, and there is usually an even greater difference with some hybrids. For example, a Toyota RAV4 where rear wheels are independently driven with an electric motor. Could you please comment on EV all-wheel drive systems where the rear and front wheels are independently. Driven with two motors, sometimes three or four. Since electric motors have instant torque, does that create an additional problem relative to gas-powered vehicles? Living in Buffalo where winter handling is important to me, so we're going to throw it back to the professor..
Um, Bob, thank you for the question, and that's a really well thought out question.  And, you know, certainly we get snow here at least sometimes. We get snow here. Last winter, we didn't really get any. We wish for snow here. Yeah, so we're actually hoping this winter, some of us were talking about it earlier today, that even if we have to come in at like midnight, we want to line up all these cars and really experience them in some snow.

Last winter, I did get to drive a couple of the EVs in some snow when I was up in Massachusetts. Regenerative braking, you know, you usually have it on to some degree because a lot of times you're doing the one-pedal drive. All the owner's manuals tell you not to use strong regen in slippery conditions like snow and even downhill terrain. I did try stopping the EV6 basically with full regen down a moderate hill, and it sort of locked up and slid a little bit, but then it sorted itself out, right? So basically, I equated it to if you just... Stomped on the brake pedal, you're going to slide a little bit, and then the ABS system is going to sort it out and kind of keep the tires rolling a little bit. Um, but as far as you know, one motor, two motors, however many motors you have, each motor isn't out there on their own kind of running their own program, doing their own thing. There is a module that is kind of overseeing all of those, so it's going to only apply power and do regen in such ways that, um, traction basically allows..
You know, these vehicles are heavy, which in some cases helps with traction, right? You sort of have more pulling down, a little more contact patch, things like that.  You might be able to cut through the snow a little better, so you're not like up floating on that crusty snow layer. You can actually get down to the pavement. That could be helpful. But, um, you know, if you're stuck or trying to go up a hill that's icy and snowy, you also now have all that weight, like holding you back. So, again, it's sort of like a seesaw. You get a benefit on one side, and, you know, maybe it hurts you a little bit on the other side.

Um, you know, the RAV4 hybrids and obviously these plug-in hybrids. Toyota is basically doing gas motor up front, electric motor back. Like the Alpha that I was hating on a few minutes ago, we have a plug-in hybrid Volvo that does the same kind of setup, and it's a really good way to do it engineering-wise and packaging-wise. It's really smart. It utilizes a lot of space and things like that, helps the weight distribution of the vehicle. You get to throw some extra weight out back. For people who like to go, you know, take an SUV through some corners and stuff like that, looking at you, Mike. Um, looking at you, Mike. You know, as far as in-ent Toros, yeah, I suppose, you have the ability to obliterate, you know, the tires off this thing in any sort of condition, but they seem to do a decent job in the dry and the wet..
Traction control and stability control and everything, you know, reigns that in, but certainly if you're driving one of these things, just be aware that you do have less traction, and you are going to want to be, you know, a little smoother on it.  A lot of these have modes, so again, you probably want to go out of sport mode, right, put it in snow mode, or Comfort mode is going to help. And I've specifically avoided talking about tires. I knew it was coming, so you have to. I think the last podcast I was on basically has a similar drive question. I basically just said buy. Good tires, um, and of course, that is a big part of this too, right? You know, if I lived in Buffalo, I absolutely would buy a separate set of snow tires. If you live somewhere with maybe a more mild winter, just a really good all-season tire that's in good shape is probably enough. But it's everything's a combination, right? There's not just one answer for everything.

So, right, because if you think about it, a couple things first, we're more to come, right? Because we're hopefully going to do some actual EV all-wheel drive testing this winter, hopefully, right? We want some level of evaluation experience. We haven't designed any tests at this point, but it's something that, you know, going to fiddle around with it so we can see how different they are from each other. And two, forward traction is one thing, stopping track..
You know, that has to do with all-wheel drive systems, right? All-wheel drive system has nothing to do with slowing down, and that's where your tires, and I know, Jen, you're in charge of the tire program.  Winter tires are hugely important in terms of just slowing down, if nothing else.

The other, unrelated, again, independent of the all-wheel drive, is I don't think I have experienced wheel spin. Quite so often as when we've had these EVs in PHS, even in the wet, just that initial, like, I think we're all going to have to learn to tickle the not gas pedal, but throttle/accelerator pedal a little more gingerly when it's got OE tires again. Yep, all bets are off no matter how many independent electric motors, you know, engine all-wheel drive. If there's no traction, so, and that's a good point on tires too. A lot of these EVs are coming with summer tires on them, you know, sold in Connecticut, an all-wheel drive vehicle with like a summer sport tire, and that's due to rolling resistance and the fact that these cars are really fast and they need the grip and all that kind of stuff, but you could be in for a rude awakening. You buy this car, you drive it for 6 months, why it snows, and you might not really go anywhere, right, right.
If you want to learn more about the topics and the vehicles that we talked about, you can click on the links in the show notes.  Don't forget to send those questions, comments, 30-second video clips of talking cars at... icloud.com, we want to thank all of our loyal viewers and listeners for staying with us for all these years and let you know that we are definitely going to be, uh, doing this all through 2024 and hopefully for years down the road. So stay with us here at the podcast. We love bringing it to you so happy new year. Thanks so much for watching and we'll see you all next year. [Music]..

반응형