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Hankook Tire, Upcycling Sneakers Pre-Order Sold Out, Additional Sales Continue

애플카(사과차) 2022. 7. 19. 18:29

 

Hankook Tire, Upcycling Sneakers Pre-Order Sold Out, Additional Sales Continue



Special sneakers made from recycled tires by Hankook Tire & Technology and ‘Tread&Groove,’ a tire upcycling shoe start-up brand, will be sold in additional 100 pairs on the official website of Tread & Groove from the 25th.

Hankook Tire and Tread & Groove carried out ‘Project Transformation’, a collaboration project in which tires are recycled and reborn as eco-friendly products under a common concern for the environment. Tread & Groove manufactures upcycling shoes that offer new alternatives to the environment and fashion by applying the surface of the tire as it is to the sole of the shoe.

Hankook Tire provides tires that are difficult to sell due to small scratches, etc., and applied them to the sole (outsole) of the shoe at Tread & Groove to create the eco-friendly limited edition sneakers ‘HK Groovy’ with the best outsole.

The collaboration products prepared in a limited edition of 200 pairs have been on pre-order on the Tread & Groove website since last June, and all of the currently prepared stock has been exhausted. Customers who pre-order will be able to receive products sequentially from the 18th.

Thanks to the enthusiastic interest and support of customers, the two companies will produce and sell an additional 100 pairs in addition to the 200 pairs of products that have already been pre-ordered. The additional 100 pairs can be ordered from the Tread & Groove website from the 25th. In addition to sneakers, you can also purchase bag products such as duffel bags, canisters, and totes produced in collaboration with the vintage lifestyle brand ‘The Craft’ on the website.

Shoes made from recycled tires that are difficult to sell or thrown away have an effect of reducing carbon dioxide by about 9 kg per pair. The two companies will reduce carbon emissions by about 2,700 kg through a total of 300 pairs of sneakers produced through this project. As we plan to continuously increase ESG-level activities in the future, it is expected that it will be an opportunity to experience the Hankook Tire brand for customers who have difficulty experiencing tires directly and with the interest of the MZ generation, who pursue genuine and valuable consumption.

‘HK Groovy’ was manufactured as an outsole without chemical process by separating only the tread, which is the rubber part of the tire surface. It boasts about 2.9 times higher traction and 1.5 times better abrasion resistance than regular shoe soles. In addition to the design that utilizes the brand identity such as the Hankook Tire logo and tire pattern name, the sole shape is made differently depending on the type of tire, making it a unique shoe in the world.

This project includes Hankook Tire's SUV tire 'Dynapro HP2', premium comfort tire 'Ventus S2 AS', and ultra-high performance sports tire 'Ventus S1 evo3'. Three types of tires were provided.

Prior to the launch, Hankook Tire and Tread & Groove held a pop-up store on the 3rd floor of the Hyundai Department Store Kintex branch from the 17th to the 26th of last month to showcase their products to customers. In the pop-up store, a collaboration work created by artist STONROK and Myeong-Joo Lee of 'rOk22 studio' using tires was also exhibited and attracted attention. AR exhibition was also held.

Meanwhile, Hankook Tire has recently been working on various projects to provide a unique brand experience. Last year, it collaborated with shoe brand ‘YASE’ to produce recycled shoes from waste tires, and collaborated with sports brand ‘Prospex’ to launch sneakers with enhanced stability in rain and snow.