electric CAR

Will the US restore the glory of the automobile kingdom with electric vehicles?

애플카(사과차) 2021. 8. 14. 23:23

Will the US restore the glory of the automobile kingdom with electric vehicles?
Lee Young-sun, Director, Chicago Trade Center, KOTRA, February 2021 issue


Between January and October of last year, 600,000 electric vehicles were sold in the United States. Among them, 350,000 units of hybrid vehicles (HEVs), 198,000 units of full electric vehicles (BEVs), 48,000 units of plug-in hybrid vehicles (PHEVs), and 747 units of fuel cell vehicles (FCVs). Tesla and General Motors (GM) lead the market in fully electric vehicles, Toyota and Hyundai and Kia in plug-in hybrid vehicles, and Toyota and Honda in hybrid vehicles. Sales of electric vehicles have been increasing every year, and the share of electric vehicles in the automobile market is expected to increase from 4.9% last year to 7.6% in 2026. In particular, the expansion of electric vehicle parts and materials, charging stations, supply chains, and the creation of 1 million related jobs, which the Biden government has promised, makes the market outlook brighter.

The big three such as GM, Ford, and FCA are also actively engaged in the battle for speed in the development of electric vehicles, where Tesla is the leader
The United States is accelerating the development of electric vehicles. The most advanced company is Tesla. Its market cap is $700 billion, which is higher than the combined market caps of nine automakers, including Volkswagen and Toyota. This reflects Tesla's capabilities and expected values. As of last year, Tesla is producing a total of 600,000 electric vehicles annually at its factories in the United States and China, and is the world's largest seller of all-electric vehicles. Tesla's share of the U.S. car market is 2%, but in the all-electric car segment alone, it is 79%. It excels in batteries, autonomous driving and artificial intelligence (AI) in driving learning. In 2025, Tesla's electric vehicle sales are expected to reach 2.27 million units.
GM, the largest automaker in the United States, has announced that it will switch to a battery- and computer-based electric vehicle production system in the future. To this end, GM invests heavily in the development of electric vehicles and employs 3,000 technical personnel. GM has been selling the electric Chevrolet Volt since 2016. At the end of last year, China launched a $4,300 mini electric vehicle that can run 170 km on a single charge. An electric pickup truck will also be introduced within a year. GM and LG Chem will set up a battery plant in Ohio, USA. It will also cooperate with Honda in the production of electric vehicles and the development of next-generation batteries and fuel cells.
?


Ford will launch an electric vehicle, the Mustang Mach-E, this spring. In 2022, electric vehicles of cargo vans and pickup trucks will be introduced. Ford signed a partnership with Volkswagen in June last year to secure a foundation for electric vehicle cooperation. Fiat Chrysler (FCA) was late in developing electric vehicles than other companies. However, as the electric vehicle market is growing rapidly, it is planning to invest 9 billion euros in this field by 2022 and release high-end electric vehicles in models such as Jeep and Maserati within four years. Fiat Chrysler gained access to Peugeot's electric vehicle technology after receiving EU approval for a merger with French Peugeot (PSA) in December. Automotive startups Rivian Automotive, Lucid Motors, Rosetown Motors, Nikola Corporation, Fisker and Faraday Future are also engaged in research to become the second Tesla.
The big three American automobiles, such as GM, Ford, and Fiat Chrysler, have lost their competitiveness in the 1970s. This is because they were complacent with past successes and continued to make large, expensive cars with high fuel efficiency that lacked quality and safety. It relied only on standardization and mass production, and the company-wide quality management system was lacking. Management saw that standardized mass production would inevitably sacrifice quality or rapid adoption of new technologies. In the end, the US automobile industry has now been pushed aside by China in production by country, and GM has given up positions to Volkswagen of Germany and Toyota of Japan. It is a common consumer perception that Big 3 cars start to break down after 3 years.
Currently, the Big 3 are struggling to maintain their share in the US market. Between January and October of last year, 12.15 million cars were sold in the United States for both passenger cars and commercial vehicles. The market share by company is in the order of GM 16.8%, Ford 14.2%, Toyota 13.7%, Fiat Chrysler 12.3%, Honda 9.1%, and Hyundai-Kia 8.2%. The Big 3 have not been able to significantly overwhelm foreign companies in their domestic market. It is thanks to commercial vehicles that the Big 3 maintain market share even at this level. The Big 3 gave up 70% of the market to foreign companies in the passenger car sector, while they accounted for 70% of the market in the commercial vehicle sector. This is because the US is protecting the market by imposing a 25% tariff on imported commercial vehicles. On the other hand, the tariff rate for passenger cars is 2.5%.
The United States ushered in the era of popularization of automobiles with Ford's T model, produced in 1908. Before World War I, the United States had already become the world's leading automobile producer. After that, the big three of GM, Ford and Chrysler dominated the global automobile industry. And the automobile was a symbol of the realization of the “American dream” by immigrants to the United States. The United States, once a kingdom of automobiles, is struggling to regain its former glory with electric vehicles.